چیدمان صندلی آمفی تئاتر و ابعاد صندلی آمفی تئاتر در سالن

چیدمان

همه چیز را از فاصله صندلی سالن تئاتر ، گرفته تا طراحی ، ابعاد صندلی سالن آمفی تئاتر ، استاندارد ها ، دستورالعمل های طراحی و موارد دیگر پوشش خواهیم داد.ما در این زمینه متخصص هستیم و دوست داریم به شما کمک

کنیم.ما بیش از 50 سال تجربه کسب کرده ایم و با بهترین سینماها وسالن های آمفی تئاتر کشور همکاری کرده ایم .بنابراین اگر سؤالی در مورد چیدمان سالن آمفی تئاتر یا پروژه صندلی آمفی تئاتر دارید ، می توانیم  به شما کمک

کنیم.اگر تضمین مادام العمر ، ارتباط با کیفیت ، تحویل به موقع ، کیفیت بالا و صداقت چیزی است  که به دنبال  آن هستید پس ما را دنبال  کنید

ترتیب کلی صندلی: 2 نوع اساسی

چیدمان چند راهه صندلی آمفی تئاتر

ترتیب صندلی ها آمفی تئاتر در یک طرح صندلی سالن اجتماعات (یا فضای آمفی تئاتر) حاوی اندازه ردیف ،فاصله ردیف و راه های خروج می باشد .در اصل ، یک آرایش چند راهرو حداکثر 14-16 صندلی در هر ردیف با

دسترسی به راهرو در هر دو انتها خواهد داشت.

 

اگر یک راهرو فقط از یک انتهای ردیف قابل دسترسی باشد ، ممکن است تعداد صندلی ها به 7 یا 8محدود شود .

چیدمان قاره ای صندلی آمفی تئاتر

در این چیدمان ، تمام صندلی های امفی تئاتر در یک بخش مرکزی قرار دارند. در اینجا حداکثر مقدار صندلی در هر ردیف می تواند از حد تعیین شده در یک چیدمان فراتر رود.برای جبران طول بیشتر ردیف های مجاز ، به

فاصله ردیف گسترده تر ، راهروهای گسترده تر و درب های خروجی استراتژیک احتیاج دارند.اگرچه به نظر می رسد فضای بیشتری برای این چیدمان مورد نیاز است ، اما  یک طرح چیدمان صندلی قاره ای نسبت به چیدمان

صندلی  چند راهه کارایی کمتری ندارددر حقیقت ، اگر با دقت برنامه ریزی شود ، یک چیدمان  قاره ای می تواند در همان فضا ، صندلی های سینمایی بیشتری را در خود جای دهد .

 

برای برنامه ریزی اولیه ، به طور متوسط ​​7.5 فوت مربع برای هر شخص ممکن است استفاده شود.این شامل منطقه نشیمن و فضای لازم برای راه های راهرو خواهد بود.

طراحی های سالن تئاتر: سالن شما چه شکلی خواهد گرفت؟

در حالی که شما در حال ارزیابی طرح صندلی سالن اجتماعات هستید ، باید به این فکر کنید که می خواهید آن فضا را به چه شکلی تبدیل کنید."طراحی" نتیجه روابط برنامه ریزی شده بین تماشاگران و مجریان است

"مرحله آخر"

جوانب مثبت طراحی سالن فوق : به خوبی برای سخنرانی ، فیلم یا نمایش اسلاید مناسب است.

جوانب منفی طراحی سالن فوق:  برای روابط نزدیک بین مجری و تماشاگر خیلی مساعد نیست.

اگرچه یک مرحله "proscenium" یا "جلوصحنه" برای بازدید کنندگان تئاتر بسیار معمول و آشنا است، تغییر آن بسیاری از نیازهای فضاهای عمومی را برآورده می کند .این طراحی سالن به خوبی برای سخنرانی ، فیلم و یا

نمایش اسلاید مناسب است. علاوه بر این ، ممکن است خود را به راحتی در مناطق مستطیل شکل قرار دهند که متناسب با بسیاری از ساختمانهای جدید یا نوساز شده باشد.با این حال ، این طرح  ممکن است برای ارتباط تنگاتنگ

بین مجری و تماشاگر مساعد نباشد.در برخی از چیدمان های فضای سالن آمفی تئاتر ، بسیاری از صندلی حضار فراتر از جایی هستند که شنیدن سخنرانی برایشان قابل درک باشد.

اگر این نوع تماس مستقیم ضروری باشد ، ممکن است طراحی دیگری ، همانطور که در زیر توضیح داده می شود ، مناسب تر باشد.

چیدمان گسترده فن

جوانب مثبت طراحی سالن فوق : تماشاگران دور را به مجری نزدیک می کند .

جوانب منفی  طراحی سالن فوق: استفاده از فضا را به فعالیتهای مرتبط با سخنرانی محدود می کند.

چیدمان گسترده فن با حداکثر محدودیت 130 درجه از کانون مرکزی یا نقطه کانونی ، تماشاگران دور را به مجری نزدیکتر می کند و بدین ترتیب رابطه صمیمی تری برقرار می کند.

در این زاویه ، ارائه فیلم یا نمایش اسلاید هنوز امکان پذیر است ، با این حال ، منطقه اجرا باید عمیق باشد و صفحه نمایش تا آنجا ممکن است عقب تر قرار گرفته شود  برای به حداقل رساندن اعوجاج تصاویر پیش بینی شده

است       

طرح سالن اجتماعات یا محل نشیمن که بیش از 130 درجه است ، شروع به محدود کردن استفاده از فضای طراحی می کند که در درجه اول برای فعالیت های مرتبط با سخنرانی  است.با این وجود ، این همه پیش بینی نمایش

فیلم را پوشش نمی دهد ، زیرا موقعیت واقعی صفحه نمایش میزاناعوجاج تصویر را تعیین می کند.هنگامی که سر فرد برای مدت طولانی به سمت شما چرخانده می شود باعث ایجاد ناراحتی جسمی در فرد شده و این نوع طراحی

سالن فقط برای نمایش فیلم های کوتاه مجاز است .

 

Arena (چیدمان گود)

جوانب مثبت طراحی سالن فوق: تماس شنوایی و بینایی بین تماشاگر و مجری را بهبود می بخشد.

جوانب منفی طراحی سالن فوق:  ارائه فیلم تقریباً غیرقابل استفاده است.

چیدمان فوق سومین شکل از فضای طراحی است که منشأ آن  آمفی تئاتر روباز یونان باستان است .این طراحی با زاویه 180 درجه تا 270 درجه  می تواند ارتباط شنوایی و بینایی بین تماشاگران و مجریان را بهبود بخشد.

ارائه فیلم ، در این قالب ، تقریباً از این مسئله دور نیست ، اما مانیتورهای تلویزیونی یا صفحه نمایش پروژکسیون واقع در این فضای طراحی ، ممکن است خوب کار کنند.

 

صحنه آرنا

جوانب مثبت طراحی سالن فوق : تصاویر بصری 360 درجه ای را ارائه می دهد ، بنابراین می توانید تماشاگران بیشتری را به مجریان نزدیک کنید.

جوانب منفی طراحی سالن فوق : این امر صحنه  را از نظر جسمی محدود می کند ، امکان گسترش بسیار کمی را فراهم می آورد.

آخرین روشی که در اینجا به آن می پردازیم مرحله صحنه است. این چیدمان صندلی سخنرانی را در 360 درجه  مهار میکند.بدیهی است ، این چیدمان صندلی تماشاگران بیشتری را به مجری نزدیک می کند ، اما در عین حال

محدودیت های خاصی را ایجاد می کند.در هر زمان در طول سخنرانی ، یک مجری تنها با بخشی از مخاطب روبرو خواهد شد. علاوه بر این ، از نظر جسمی محدود به فضای اختصاص داده شده است.

آیا برای پروژه خود به  مشاوره  نیاز دارید؟ برای تماس با ما اینجا کلیک کنید .

 

ابعاد صندلی آمفی تئاتر - عرض صندلی آمفی تئاتر

راحتی صندلی آمفی تئاتر ، در ابتدا توسط عرض صندلی ها  ایجاد می شود.

اندازه های موجود از 18 تا24 range متغیر هستند ، با این وجود ،  ممکن است همه صندلی های آمفی تئاتر و سینمایی  توسط یک تولید کننده صندلی  ، تولید نشود .بیشترین استفاده از عرض صندلی ها 20  ، 21 و 22

است.

اگر راحتی صندلی اجتماعات  از اولویت بالایی برخوردار است ، باید به عرض خاص و فضایی که توسط بازوهای صندلی در نظر گرفته شده است ، توجه کنید تا اندازه واقعی آن مشخص شود.معمولاً اندازه های کوچکتر 18 و

19 درجه به دلیل حداقل عرض ارائه شده دارای کاربرد محدود هستند.به طور معمول ، همه تولید کنندگان صندلی های خود را در امتداد یک خط تخیلی اندازه می گیرند که ممکن است از آن به عنوان "خط داده" ، "خط شعاع

کاراکتر" یا چیزهای مشابه استفاده شود.برای برنامه ریزی دقیق در یک طراحی ، این خط باید مشخص شود .

 

فاصله ردیف

نکته دیگر در مورد فاصله ردیف است.

فاصله ردیف یا فاصله "پشت به عقب" صندلی ها ، در ایجاد یک منطقه راحت  ، در طرح صندلی سالن اجتماعات شما بسیار مهم است.حداقل ابعادی که گاهی اوقات استفاده می شود 2 ، 6 (30) است.

این ابعاد باعث ایجاد فاصله بین حاشیه زانوها و پشت صندلی در ردیف جلو بعدی می شود.در عین حال ، مستلزم این است که یک شخص نشسته بایستد که شخص دیگری را اجازه دهد تا بتوانداز کنار او عبور کند.

با افزایش فاصله ردیف به 36 ، راحتی صندلی به طرز چشمگیری بهبود می یابد و عبور در امتداد ردیف افراد نشسته با اختلال کمتری انجام می شود.

 

طراحی طبقه

وقتی صحبت از ابعاد صندلی سالن اجتماعات شما می شود ، راحتی در صندلی های اجتماعات   نیز تحت تأثیر طراحی کف  سالن قرار می گیرد.کفپوشهای مسطح یا شیب دار به فرد اجازه می دهد زانوها و پاها را در حداقل

فاصله ردیف  قرار دهد . در اینجا فرد می تواند از فضای باز در زیر یک صندلی و فضای آزاد ایجاد شده توسط پشت صندلی استفاده کند.با افزایش شیب کف ، این "فضای آزاد" کم می شود . شرایط نامناسب زمانی رخ می دهد

که یک تغییر ارتفاع بزرگ بین ردیف ها با حداقل فاصله ردیف ترکیب شود.برای  مثال می تواند یک بلندر 12 و فاصله ردیف 32 باشد. در این مرحله ، برای فراهم کردن فضای بیشتر در ساق پا ، در نظر گرفتن افزایش ابعاد

پشت به عقب ضروری است.

فضای آزاد در زیر یک صندلی نیز از بین می رود زمانی که یک ردیف صندلی به طور مستقیم در پشت یک دیوار کم ارتفاع قرار دارد در این حالت ،  لبه صندلی در موقعیت پائین به اندازه دیوار اندازه گیری می شود.

پشت یک ردیف صندلی که از دیوار عقب برخوردار است نیز باید با دقت مورد بررسی قرار گیرد. به طور معمول ، قسمت پشتی صندلی روی صورت بلندر همپوشانی دارد و به طور خودکار عرض آن ردیف را کاهش می دهد

مگر اینکه ردیف های بعدی به طور مشابه قرار بگیرند.در صورت وجود یک دیوار عقب ، روش توصیه شده افزایش ابعاد ردیف آخر به اندازه کافی برای جابجایی هرگونه همپوشانی به علاوه فضای کمتری بین دیواره و لبه بالای

صندلی در عقب است.

 

دستورالعمل های ایمنی

خط عمود

قبل از ارائه دستورالعمل های ایمنی ، همانطور که در مورد صندلی های ثابت و چیدمان صندلی سالن آمفی تئاتر شما اعمال می شود ، باید تأکید کرد که این مقاله برای تفسیر ، قضاوت و یا تصمیم گیری در مورد پیروی از یک

صندلی آمفی تئاتر خاص نیست.

راه های راهرو

راه های راهرو در رابطه با چیدمان مورد نظر باید با دقت مورد مطالعه قرار گیرد. حداقل یک طول راهرو برای یک چیدمان صندلی آمفی تئاتر  به صورت  قاره در مقایسه با یک چیدمان چند راهرو ممکن است بیشتر باشد.

در همه موارد ، ابعاد متناسب با مسافت طی شده به سمت درب خروجی افزایش می یابد.عرض راهرو در طرح صندلی سالن اجتماعات شما باید به صورت عمود بر دیوارهای جانبی یا جهت حرکت اندازه گیری شود و لزوماً

موازی با زاویه منحنی یک ردیف صندلی نیست.

 

خروج از درب ها و موارد دیگر

چیدمان سالن با مسائلی از قبیل اندازه و محل درب های خروجی ، روشنایی راهرو اضطراری ، نرده ، شیب کف در راهروها و ارتفاعات بلندگو سروکار دارد. در بسیاری از مناطق ، قابلیت اشتعال اتاق وجود ندارد.

علاوه بر آیین نامه هایی که در چیدمان سالن بیان شده است ، سایر دستورالعمل های ایمنی عمومی نیز باید در نظر گرفته شوند.

سایر ملاحظات ایمنی

در هنگام ایجاد حفره بین صندلی های انتهای ردیف و مراحل راهرو ، یک خطر جدی در امنیت ایجاد می شود . این نتیجه هنگامی حاصل می شود که قسمت جلوی صندلی و راهرو موازی نباشد.  در طراحی، راهرو همیشه باید

به صندلی انتهایی نزدیک شود.

ممکن است مشکل مشابه ایجاد شود که حداکثر مقدار صندلی نتواند فضای موجود را پر کند. این شرایط باعث ایجاد شکاف بین صندلی های انتهایی در طراحی  راهرو یا دیوارهای جانبی و همچنین مسیر نامنظم می شود. در

بعضی موارد ، استفاده از صندلی های پهن تر ممکن است به کاهش شکاف کمک کند ، اما غالباً با دقت اولیه از مشکل جلوگیری می شود.یکی از آخرین جزئیاتی که باید ذکر شود در موردسالنهایی است که در آن از پله استفاده

می شود.در حالت ایده آل ، کاراکتر پشتی به عنوان نرده محافظ عمل می کند. این وضعیت ممکن است در مراحل اولیه طراحی صندلی سالن اجتماعات شما در نظر گرفته نشود و در نتیجه فاصله ردیف غیرقابل قبول در جایی که

صندلی ها دارای یک دیوار عقب هستند ، نادیده گرفته شود.

دید: مخاطبین چه چیزی (و چقدر) می توانند ببینند؟

دید در فضای سالن  تابعی از موقعیت صندلی است.یکی از مهمترین قسمت های چیدمان سالن اجتماعات  وهمایش شما ، قابلیت مشاهده شدن است.

همانطور که قبلاً گفتیم  چیدمان سالن اجتماعات  ، راحتی ، طراحی کف و شکل کلی فضای سالن همگی در تنظیم صندلی ها  نقش دارند. این اطلاعات ، همراه با درک اساسی از تجزیه و تحلیل خط دید و دستورالعمل های مربوط

به برنامه ریزی ، می تواند به یک سطح ایده آل  و بهینه برای تماشاگران منجر شود.

شاید پیش بینی فیلم نیاز به بحرانی ترین تحلیل بینایی داشته باشد ، زیرا قرار گرفتن نادرست صندلی منجر به تصاویر تحریف شده خواهد شد. برای این فعالیت ، پارامترهای صندلی توسط صفحه یا اندازه تصویر تعیین می شوند.

زاویه 30 درجه تا 45 درجه عمود بر لبه های دور و نزدیک صفحه نمایش سالن می تواند یک حد نشیمن به سمت یک طرف باشد ، در حالی که صفحه یا ارتفاع تصویر ممکن است حداکثر فاصله را تعیین کند.

حداقل ابعاد یا نزدیکترین صندلی توصیه شده نیز توسط ارتفاع صفحه نمایش تنظیم می شود.  توجه داشته باشید که این تصاویر تقریبی هستند و عمدتاً برای صفحه نمایش صاف اعمال می شوند .

این که آیا فیلم بخشی از برنامه طراحی اتاق نشیمن شما یا فضای سالن  است ، تجزیه و تحلیل خطوط بینایی (هم افقی و هم عمودی) بسیار توصیه می شود.

کیفیت دید در یک صفحه افقی ممکن است تابعی از صندلی های مبهم باشد.

 

صندلی مبهم

حیرت انگیز اجازه می دهد تا دید فرد بین انبوهی از تماشاگران در یک ردیف عبور کند.این اثر مبهم از چند طریق قابل انجام است.

1.      اولین (و ساده ترین) رویکرد ، جبران هر ردیف دیگر توسط چندین اینچ ، با فرض ردیف های مستقیم است.

2.      گزینه دوم جایگزینی صندلی های مختلف و حتی تعداد صندلی ها در ردیف های پی در پی است.

با این حال ، اگر تراز نامنظم  وسط قابل قبول نباشد ، می توان نتایج مشابه را از طریق روش های دیگر به دست آورد.

به عنوان مثال ، با تغییر عرض صندلی در ردیف های پی در پی ، می توان یکپارچگی زیبایی شناختی راهروها را حفظ کرد. به این ترتیب ، برخی از تماشاگران از مزایای مطلوب صندلی بهره مند می شوند .

وقتی صندلی ها با عرض یکنواخت در امتداد یک قوس مرتب شوند ، می توان در مرکز محل استقرار مبهوت شد ، اما با افزایش فاصله تا مرکز کاهش می یابد.چشم انداز مطلوب به چشم اندازهای افقی و عمودی احتیاج دارد .

تجزیه و تحلیل خط دید - رویکرد شماره 1

در هنگام تهیه یک زاویه دید عمودی ، چیدمان صندلی سالن اجتماعات ، حداقل اجازه برای بالا بردن خط دید تماشاگر بر روی سر شخص به طور مستقیم در مقابل او می تواند 4.5  به 5 باشد.

با این وجود ، هنوز یک بینش کاملاً بدون وقفه را تضمین میکند. به عنوان مثال ، اگر همه صندلی ها در هر ردیف 5 افزایش مداوم داشته باشند ، ممکن است همه تماشاگران همان نقطه را نبینند یا قادر به مشاهده کل منطقه مورد

نظر نباشند.به طور کلی ، صندلی های دورتر ممکن است قسمت پایین هر نمایش را از دست بدهند.

شاید برای یک سخنرانی ساده ، از اهمیت زیادی برخوردار نباشد زیرا بینندگان فقط باید بخش بالایی یک بلندگو را ببینند. با این حال ، باید به مواردی مانند تخته سیاه یا صفحه نمایش پروژکشن توجه شود تا لبه پایین صفحه نمایش

تحت نظر دورترین تماشاگر باشد.بدیهی است که این کار می تواند با بالا بردن دیواره نمایشگر یا صفحه نمایش یا بالا بردن کل منطقه سخنرانی انجام شود.

 

تجزیه و تحلیل خط دید - رویکرد شماره 2

 

رویکرد دوم برای تحلیل دید عمودی ، خط دید تمام  ردیف ها است. بر خلاف آنچه قبلاً مورد بحث قرار گرفت ، این شکل از تحلیل فرض می کند که سر تماشاگر ، در ردیف های قبلی به دلیل وضعیت صندلی های مبهم ، بینایی

را مبهم نخواهند کرد.با صندلی های آمفی تئاتر حیرت انگیز می توان حداکثر خط دید تماشاگر را بین سر افراد که در یک ردیف قبلی نشسته اند ، به حداکثر رساند.

البته نباید از آن غافل شد ، تمایل طبیعی است که افراد برای بهبود چشم انداز ، در صندلی های خود تغییر مکان دهند. همراه با اضافه کردن یک سکو یا دامنه متغیر کف ، افزایش کلی در این فضای سالن  می تواند به حداقل برسد.

این یک تجارت دقیق است ...

طراحی فضای صندلی یا صندلی سالن آمفی تئاتر از ارکان مهم تجهیز سالن آمفی تئاتر است .

به دلیل گسترش مشکلات داخلی (به عنوان مثال پله ها ، سکوها و غیره) اگر طرح اصلی ناقص باشد اصلاح آن مشکل تر است. بنابراین ، معمار یا طراح باید کلیه جوانب مورد نیاز فضا یا سالن را مطالعه کند. آنها باید الویت را

تعیین کنند و مواردی را که باعث شود فضا بیش از حد انعطاف پذیر باشد ، فیلتر کنند.

نمونه های چیدمان صندلی آمفی تئاتر

این بخش آخر به تجزیه و تحلیل چندین پروژه صندلی سالن آمفی تئاتر اختصاص داده شده است و نمونه های طرح صندلی سالن آمفی تئاتر واقعی را ارائه می دهد.

توضیح اصطلاحات

تعداد صندلی های امفی تئاتر : مقدار واقعی صندلی های ثابت نصب شده است .
منطقه صندلی آمفی تئاتر  :شامل کلیه فضایی که مستقیماً توسط صندلی های ثابت اشغال شده است ، و همچنین راه های مجاور .
فضا در هر صندلی آمفی تئاتر :  منطقه صندلی با تعداد صندلی ها تقسیم می شود .
صندلی های آمفی تئاتر دورافتاده - صندلی که از یک صفحه نمایش یا مرحله طرح ریزی دورتر است .
طراحی طبقه - کف ممکن است صاف ، شیب دار باشد ، یا با بالابرها طراحی شده باشد یا دید بهبود یافته داشته باشد.